Alle hens aan dek

Samenvatting

Peter-Paul wil graag piraat worden. Hij schrijft hierover een opstel op school. Het opstel gooit hij in een flesje in de sloot. Als Peter-Paul een reactie op zijn opstel krijgt, waarin staat dat hij mee mag op het piratenschip, is hij dom verbaasd. Toch besluit PéPé (dat is zijn piratennaam) zijn spullen te pakken, zijn vader achter te laten en op weg te gaan naar de afgesproken plek.

Aan boord leert PéPé Hens 1, Hens 2 en Hens 4 kennen. Ze leren hem hoe hij een piraat moet zijn. Dat is niet altijd even makkelijk ontdekt PéPé. Hoe ga je als piraat om met heimwee? En wie is toch Hens 3 en wat is er met hem gebeurd?

Mini leeslessen 

1. Welk bordje kun je bij jouw boek bedenken?
Geschikt voor groep: 3, 4, 5 – Doel: Plaats/ruimte (V)Thema: Zeeverhaal – Tijdsduur: 02.47 minuten
2. Welke namen komen er voor in jouw boek?
Geschikt voor groep: 3, 4, 5 – Doel: Personages/verteller (V)Thema: Zeeverhaal – Tijdsduur: 01.46 minuten

Er zijn 2 filmpjes met mini leeslessen bij dit boek beschikbaar:

Alle hens aan dek mini leesles 1

Alle hens aan dek mini leesles 2